Konijn.reismee.nl

Prescott

Vandaag vertrekken we uit Phoenix, waar het al 30 graden is ‘s ochtends. We zien 3 jack rabbits die van de planten aan het knagen zijn. Het zijn kleine, slanke konijnen en goede fotomodellen, want ze staan er leuk op.

We rijden de stad uit, eerst nog even tanken. Onderweg staat een bordje Historic Western Town, maar als we afslaan staan er alleen wat vervallen gebouwtjes, meteen weer doorrijden dus. Langs de snelweg zien we een Fleamarket, we rijden er heen, en na lang zoeken naar een geschikte plaats om de camper te parkeren gaan we een kijkje nemen.

Het is vooral oude rommel dat verkocht wordt vanuit krakkemikkige kramen en bestelbusjes. Op de markt worden ook geweren verkocht, echt raar dat dit tussen de andere spullen ligt want ze zijn wel echt, kan hier dus gewoon. We rijden door naar Prescott, daar is een leuk straatje in de binnenstad Whiskey Row. We parkeren de camper in een zijstraat en lopen door het ouderwetse straatje in Western stijl. Er zit een leuke volgepropte snoepwinkel waar Edwin salt water taffy haalt in allerlei smaken, ook is er ijs te koop, dus een Oreo ijsje voor Chantal, formaat tennisbal dat dan weer wel.

Het straatje is vrij kort, dus we zijn er zo klaar, maar gelukkig is er een kunstmarkt op het plein voor nog wat amusement. Er zijn allerlei foto’s, schilderijen en vooral veel in elkaar gezette tuinbeelden te koop. Wij gaan met lege handen weg, de dingen die we leuk vinden zijn te groot of te duur.

We halen avondeten bij de supermarkt, en rijden naar de camping. Weer een mooie plek gekregen bij hoge rotsen, en een cactus voor de deur. Via een trail lopen we naar het park en meer achter de camping. Daar is een een groot evenement aan de gang, een bedrijfsfeest met live muziek, eten en activiteiten. Niet voor ons dus nemen wij een kijkje bij het meer, waar je mooie rotsen in het water hebt en langs de kanten. Het water staat laag waardoor je de kleurverschillen in de rotsen goed kunt zien.

We lopen wat trails door een soort duinlandschap en hier en daar wat klauteren over rotsen. Aan de andere kant van het meer ziet het er veel landelijker uit zonder rotsen. Via nog een trailpad komen we weer uit bij de camping. Daar gaan we bij de camper zitten, het is niet te warm dus je kunt buiten zitten.

Het diner bestaat uit aardappeltjes, champignons en hamburger van Angus vlees, heerlijk. Nog een mini cheesecake als toetje. Verder niet veel meer gedaan, luieren is ook wel eens leuk.

Chantal en Edwin