Konijn.reismee.nl

Van de Grand Canyon naar Sedona

Edwin wordt vanmorgen vroeg gewekt door een groot hert dat net als gisteren probeert water te drinken bij de waterdop van de camper, helaas voor het hert is er weer geen water te krijgen. Edwin gaat een rondje hardlopen over de paden naar de Grand Canyon, en langs de rim.

Eenmaal terug maken we roerei voor het ontbijt, en loopt er nogmaals een hert voorbij. We maken de camper klaar voor de rit naar Sedona van vandaag. We hebben het laatste Nationale park gehad voor deze reis. We maken een eerste stop in Williams aan de route 66, het stadje ziet er ouderwets uit in de sferen van de route 66. Toevallig schiet de radio naar een zender die bijpassende muziek draait (terwijl we al een hele week naar steeds irritanter wordende countrymuziek moesten luisteren omdat er niets te ontvangen was) dat maakt het binnen rijden helemaal leuk. Bij de plaatselijke supermarkt halen we nog wat verse spullen.

Dan door naar Sedona, via een eerst wat oninteressante snelweg, waarbij je vlak voor Sedona een afslag kunt nemen en dan op een scienic highway terecht komt, waar je dus allerlei mooie uitkijkpunten hebt. De omgeving bij het eerst uitkijkpunt is bosrijk met wat rotsen, via een steile en bochtige afdaling kom je in het bos, waar we een klein paadje afklauteren naar een smalle rivier.

Vervolgens gaat de omgeving over in rode rotsen die doorlopen in de stad Sedona. Omdat we bij de vorige supermarkt waren vergeten water mee te nemen, moeten we dat hier bij een andere supermarkt halen. Daarna nog een fotostop gemaakt bij de rode rotsen.

Op de camping krijgen we een mooie plek toegewezen op een terrein voor alleen volwassenen. Dat klinkt misschien een beetje vaag, maar mensen met kinderen zetten ze op andere gedeeltes van het terrein. We hebben hier ook weer internet, want dat was op de vorige camping niet aanwezig, vandaar dat er 3 blogjes tegelijk zijn geplaatst nu.

De camping is erg van de regels, overal bordjes van wat niet mag. Om 22 uur ‘s avonds mag je bijvoorbeeld niet meer buiten zitten, zo zijn er 18 regels om je aan te houden. We zetten de camper op zijn plek en lopen het stadje in. Het is hier weer bloedheet, dus wat schaduw zoeken af en toe. Ze hebben een winkelstraatje met veel galleries, new age winkels en wat restaurants. Niet alles is aan ons besteed, maar de souvenirwinkels hebben we wel bekeken. Terug bij de camping kun je via een aangegeven pad, waar je niet van af mag wijken naar de kreek die achter de camping loopt, die is vrij smal, wel mooi tussen de bomen.

Het avondeten is pasta uit blikjes, en een klein stukje cake/cheesecake als toetje. Morgen volgt de rit naar Phoenix.

Chantal en Edwin