Konijn.reismee.nl

Laatste dag gran canaria

De laatste dag van de vakantie is helaas alweer aangebroken. We maken de laatste etenswaren op bij het ontbijt. Het hotel is volgeboekt voor vandaag dus we kunnen niet langer blijven. Dan maar op pad met de auto. We zijn langs de kust gaan rijden naar Mogan, een plaatsje waar we van de week ook geweest zijn met leuke witte huisjes, veel bloemetjes en een kanaal met bruggetjes. In de haven is het water erg helder dus kun je allerlei soorten vissen zien zwemmen. Na het kopen van een Oreo ijsje gaan we weer verder.

We rijden naar Amadores Beach daar zijn we van de week ook geweest, er zit daar een minigolf en dat blijft altijd leuk om te doen. Na 18 holes in nautisch thema is Chantal de winnaar van deze geweldige wedstrijd. We kijken nog wat rond op het strand en gaan dan weer door.

We stoppen bij een strandje waar behalve het strand werkelijk niets te beleven is. Maar goed even wandelen is ook leuk. Daarna terug naar Maspalomas in een sportbar de 19th hole op de boulevard zenden ze de F1 race uit. Er zitten best wat mensen binnen. Op het laatste komen er 4 Nederlanders binnen die moeten laten merken dat ze Verstappen fans zijn, ze gaan met de kinderen lekker vooraan zitten maar hebben werkelijk geen minuut van de race gezien. Voortijdig gaan ze ook weer weg. Kom dan niet zou je denken, de race is niet zo bijzonder maar het was wel leuk om het daar te bekijken.

Over de boulevard terug gelopen naar de auto. De zon is heel apart om te zien, het waait namelijk nog steeds aardig en er is veel Sahara zand in de lucht wat een apart effect geeft. Met de auto onderweg gegaan naar het vliegveld. Een korte tussenstop bij de McDonald’s gemaakt. Bij de luchthaven na lang wachten de auto vol kunnen tanken en daarna ingeleverd.

Nu wachten tot we aan boord kunnen. Helaas zit het er alweer op, want het was best leuk hier en het weer natuurlijk een stuk lekkerder als in Nederland.

Chantal en Edwin