Konijn.reismee.nl

Playa de Ingles

Vandaag nemen we na het ontbijt een taxi naar Playa del Ingles. Het is daar echt heel toeristisch, zeker het winkelcentrum. Allemaal Duitse en Nederlandse tentjes en wat rare winkels. Op naar het strand dus. Daar waait het heel hard. Het eerste gedeelte is door hoge zandduinen, echt een soort woestijn waar je door loopt, heel mooi maar met de wind erbij is het zandhappen en pijnlijk al dat zand tegen je benen.

Bij de waterkant is het heel druk met wandelaars, gelukkig hebben wij wind mee zodat we minder last van het zand hebben. Er zijn veel kitesurfers actief, ze gaan echt heel hard door de zee en hun sprongen gaan metershoog. Mooi om te zien, iets minder mooi is dat je weer over het naaktstrand moet om bij Maspalomas te komen. Door de de harde wind is dat gelukkig voor veel mensen minder aantrekkelijk. Een stukje verderop zit een barretje op het strand waar de gay-wereld zich verzameld voor de optocht later vandaag. Het is de winterversie van de gaypride en het lijkt wel carnaval zoals mensen zich ervoor hebben uitgedost. Soms veel te bloot maar het zijn vooral mannen met baarden die zich als vrouw hebben verkleed. Het trekt veel bekijks.

Wij zijn doorgelopen naar Maspalomas, het zand zit inmiddels overal dus het is fijn van het strand af te lopen. We gaan terug naar het resort, Chantal gaat weer lekker het zwembad in en een beetje lezen. Er is wel wat afleiding van de aquagym les die gegeven wordt. Een stuk of 7 vrouwen doen mee met een jonge gespierde man (waarschijnlijk de reden om mee te doen voor de wat oudere dames). De les is nogal een show waarbij de man zelf mee doet, en allerlei kreten roept die de vrouwen mee moeten doen. Gratis entertainment voor de mensen rond het zwembad.

In de tussentijd is Edwin nog op pad geweest met de auto, een korte rit en even langs de supermarkt. Om 16 uur is het tijd voor de F1 kwalificatie. In eerste instantie dachten we dat we die bij een cafe moesten gaan kijken, maar gelukkig kun je hier RTL Duitsland ontvangen, dus konden we lekker in het huisje blijven.

Voor het avondeten zijn we naar het Italiaanse restaurant van van de week gegaan Grand Italia. Daar is erg druk, maar na even wachten was er een tafeltje voor ons klaar. Edwin heeft kalfsschnitzel rolletjes met champignons en truffelsaus gegeten, en Chantal gnocchi met bacon en kaas. Terug lopend naar het resort een ijsje gegeten. Het was alweer de laatste avond hier, morgen vliegen we om 22 uur terug. We gaan nog even vragen of we het huisje tot 18 uur mogen hebben in plaats van 12 uur. Is makkelijker anders moet de koffer de hele dag mee, en eventueel is de F1 race dan ook gewoon hier te bekijken.

Chantal en Edwin