Konijn.reismee.nl

Gran Canaria dag 5

Vandaag na het ontbijt zijn we naar het strand gelopen, daar de zandduinen bezocht. Het is windstil vandaag en dat is daar jammer want dan blijft het zand liggen en alle voetstappen zichtbaar. Met een beetje wind krijg je van die mooie zandgolfjes patronen, dat was er nu weinig. Wel leuk weer om een duintje op te klimmen. Terug gelopen over het strand met de voeten door de zee. Het is een beetje ongemakkelijk dat je daarbij weer een stuk over het naaktstrand moet lopen, waar iedereen, maar vooral de ouderen doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om in je nakie te lopen.

Voorbij dat stuk strand is het weer gewoon lekker lopen. Het is erg warm vandaag, voor het eerst geen wolken en wind. Vanaf het strand gaan we terug naar het resort. Daar eten we wat en gaan dan met de auto naar het krokodillenpark wat hier is. Het is een soort opvang voor niet alleen krokodillen, maar ook vogels en apen. Daarnaast is er een behoorlijk grote witte tijger.

Het is heel kleinschalig maar wel wat mooie verblijven van voornamelijk krokodillen dus. De show met voeren gaat vandaag niet door omdat deze week de vrouwtjes eieren leggen. In plaats daarvan zullen een aantal babykrokodillen uit het verblijf worden gehaald, daar wordt dan wat over verteld en waarschijnlijk mag je er 1 vasthouden. We wachten daar even op maar het zijn Spaanse tijden, want 10 minuten nadat het had moeten beginnen is er nog geen zicht op dat er iets gaat gebeuren. We wachten het maar niet af en gaan weg.

Met de auto rijden we naar een shopping centre. Tot onze verrassing zit daar een Dunkin Donuts, tja daar loop je niet zomaar aan voorbij. Ondanks dat ze bij de balie liever kletsen en in hun telefoon kijken, mogen we toch 2 donuts afrekenen, ze smaakten heerlijk.

Bij de supermarkt Carrefour hebben we ook nog even rond gekeken, echt een hele grote winkel met niet alleen eten, maar ook bijvoorbeeld speelgoed, electronica en fietsen. Wat kleine boodschappen rijker lopen we naar de auto. Tijd om terug te gaan naar het hotel, en in het zwembad te springen, die is nog net zo koud als andere dagen, maar prima om af te koelen op deze warme dag.

We hangen nog wat rond op ons terrasje in de zon. ‘s Avonds gaan we naar de boulevard, we kiezen een Italiaans restaurant voor het diner. Het is daar megadruk en je zit aan krappe tafeltjes. De bediening is vlot, en spreekt veel talen ook Nederlands. Je kunt de kaart ook in 6 talen bekijken, hoezo toeristisch. Na onze bestelling verbazen we ons over een serveerster die de tafel naast ons klaar maakt voor nieuwe eters. De tafel daarnaast waar mensen aan zitten staat volgens haar te ver naar voren. Zonder iets te zeggen schuift ze de tafel op zijn plek en doet hetzelfde met de stoel waar een vrouw op zit, beetje raar gezicht, en ook vreemd als iemand je met stoel en al verplaatst.

Onze pizza’s arriveren, niet normaal groot die gaan natuurlijk nooit op. Het is wel heel lekker, zeker het deeg ook, dus zonde dat we niet alles op krijgen. Om ons heen worden toetjes geserveerd ook van het formaat megagroot. We zien een bord voorbij komen met een soort proeverij aan taartjes en ijs voor 2 personen. De portie doet denken aan tenminste 4 personen, ze kijken hier niet op de hoeveelheid.

Wij slaan het ijs hier even over, maar Chantal zwicht bij een ander tentje toch voor een bolletje Oreo ijs, al kun je gerust zeggen dat deze ook telt voor 2, het smaakt goed maar voor vandaag is er wel genoeg gegeten. Hierna naar het hotel terug gelopen, onderweg komen we een kakkerlak op straat tegen van het formaat kleine muis, echt gadver. Daar krijg je meteen de kriebels van.

Morgen gaan we naar de kust rijden eens kijken hoe het er in Puerto Rico uitziet.

Chantal en Edwin