Konijn.reismee.nl

Een beetje luieren, wandelen en duiken

Vandaag weer gestart met een ontbijtje op ons terras. De dag begint bewolkt maar het is al wel lekker warm. We splitsen de activiteiten vandaag, want Edwin gaat duiken en dat is niet aan Chantal besteedt. Die gaat lekker wandelen naar het strand en daarna luieren bij het zwembad (dit laatste het niksen bevalt echt beter dan van tevoren gedacht).

Dus gewandeld in de ochtend naar het strand, langs de vuurtoren waar we gisteravond ook waren. Vanaf daar kun je over het strand naar een duingebied dat veel van de Sahara weg heeft met zandheuvels waar je op kan klauteren. Er zijn meer mensen die dat idee hadden want het is er druk. Na het beklimmen van de eerste heuvel is het uitzicht over de zandduinen erg mooi. Wel jammer dat je er boven achter komt dat je om de heuvel had kunnen lopen en dan makkelijker op dezelfde plek was geweest.

De zon schijnt inmiddels en het is erg warm waardoor je nog meer Sahara beleving hebt tussen deze zandduinen. Terug naar het strand gelopen, daar moet je opletten want er is hier ook een naaktstrand. Dat begint met een aankondigingsbordje, en de liefhebbers ervan denken om de 1 of andere reden dat je dan maar het beste in dat grensgebied bij het bordje meteen in je blootje tussen de wandelaars moet lopen/liggen/zitten. En het zijn natuurlijk een beetje uitgezakte iets teveel etende mensen, als niets vermoedende toerist moet je maar gauw doorlopen.

De andere kant op door de zee gelopen, die is nog lekker op temperatuur. Daarna terug gegaan naar het resort. Tijd om te luieren bij het zwembad, het is er heerlijk vooral omdat je appartement aan het zwembad grenst, heb je alles bij de hand. Edwin komt terug van het duiken. Het was heel leuk. Hij ging vanaf het strand de zee in en heeft na wat uitleg dus lekker kunnen kijken naar de onderwaterwereld. Hij heeft heel veel verschillende soorten vissen gezien zoals lipvissen en een octopus. Zeker ooit een keer voor herhaling vatbaar.

Voor nu wachtte het zwembad, die is wat aan de frisse kant, maar lekker verkoelend. Daarna opdrogen in de zon. ‘s Avonds zijn we naar het strand en dorp terug gelopen, via een weg die uiteindelijk achter het duingebied uit komt bij een klein meertje waar je vogels kan spotten.

Gegeten bij een klein restaurantje, Edwin ging voor de hamburger en Chantal voor gebakken ei met worst, de mee geserveerde patat en salade zijn meer dan genereus. Het smaakte goed en je bent hier voor eten ook nog eens belachelijk goedkoop uit.

Morgen gaan we weer met de auto op pad, we proberen het luieren en de activiteiten een beetje te mixen.

Chantal en Edwin