Konijn.reismee.nl

Gran Canaria dag 1-2

Tijd voor de eerste weblog vanuit Gran Canaria. Gisteren zijn we ‘s middags aangekomen na een ‘gezellige’ vlucht vol met kleine kinderen. In zo’n 4,5 uur tijd kan er best veel gejankt worden. Onderweg nog wel wat mooie uitzichten op bijvoorbeeld Portugal gehad. Na eindeloos wachten op de koffer, konden met de gereserveerde huurauto die Edwin ondertussen ging regelen onderweg. We hebben het echt getroffen met de auto, lekker groot maar het is de vreselijke Citroen Cactus met dat lelijke zwarte plastic op de deuren. Om het helemaal af te maken is hij geel/groen van kleur, niet te missen. Maar goed het is maar tijdelijk.

Meteen doorgereden naar het Fortuny Resort waar we logeren. We hebben een klein appartementje van 2 verdiepingen, ligbedjes voor de deur net als het zwembad. We hebben eerst maar boodschappen gehaald bij de supermarkt vooral water is nodig hier, maar spulletjes om zelf te koken, kun je lekker op je terras eten. Al hebben we dat de eerste avond bij de Burger King gedaan.

‘s Avonds nog buiten op het terras gezeten en een beetje gelezen vanmorgen vroeg wakker. Edwin ging hardlopen richting strand. Chantal kon ondertussen lekker een boekje lezen buiten. Daarna ontbijten, heerlijk brood hadden we mee en een eitje en zelfs pindakaas. Toen met de auto naar het noorden gereden, op zondag is er in het plaatsje Teror een markt. Het ligt tegen de bergen aan, en hier op het eiland is het aan de kust lekker zonnig maar in het noorden en tussen de bergen is het zwaar bewolkt en een stuk frisser.

De route is wel mooi onderweg, bergachtig en dus ook veel valleien waar de weg langs slingert. In Teror is het dus niet zo warm en regenachtig, beetje jammer daar zijn we niet op gekleed. Het dorp oogt ouderwets, beetje Zuid-Amerikaans wel leuk om te zien. We hebben ook de markt bezocht, een mengeling van lokaal eten en toeristische dingen. We kopen honing en jam gemaakt van cactus. We sponsoren ook nog een Ierse man die een kraampje heeft met zelfgemaakte fudge.

Daarna met de auto verkeerd gereden door een mooie bergachtige omgeving. Na te zijn terug gekeerd, via de snelweg naar Las Palmas gereden. Daar schijnt de zon wel en is het lekker warm. We hebben daar langs de haven gelopen met zicht op een aantal grote cruiseschepen. Via een winkelstraat kwamen we bij het strand uit, waar we over de boulevard hebben gewandeld.

Toen met de auto terug gegaan naar het resort, daar een paar uurtjes in de zon of schaduw gezeten. Best lekker om eens te luieren aan een zwembad. Makkelijk ook dat je gewoon bij je huisje zit, heb je eten en drinken ook bij de hand. Aan het begin van de avond wandelen we nog naar het strand en de winkeltjes in de buurt. Daarna heeft Edwin een pastamaaltijd gemaakt en hebben we lekker in het huisje rond gehangen.

Chantal en Edwin

Marjolein

Hahaha, ben heel benieuwd naar die auto. Foto's ;-) Veel plezier nog

Chantal Konijn

Ja dat dacht ik al, ik krijg de foto’s niet geplaatst helaas maar het is zo lelijk als je je voorstelt

Marjolein

Hahaha, die auto is volgens mij in elke kleur lelijk :-p Maar wel mooi zwembad voor de deur bij jullie appartement