Konijn.reismee.nl

Monza F1

We zijn al weer 3 daagjes in Italie, normaal zou ik een uitgebreid weblog per dag hebben geschreven, maar dat volgt later, beetje gebrek aan zin om elke avond te typen. Tot nu toe alweer veel beleefd op het circuit in Monza. De pitwalk gisteren bijvoorbeeld, wij zijn rustig langs de kleinere teams gaan lopen en foto’s maken, bij de grote teams was het een gekkenhuis. We kwamen tot bij Williams, toen liep alles vast. Achter ons kon niemand meer lopen. Wij zijn bij het hek blijven staan, pitstops van McLaren kijken, en wat coureurs gezien: Massa, VanDoorne, Perez, Stroll en Alonso. Die laatste klom nog op een dranghek voor zijn selfie.

Toen de beveiliging de pitstraat leeg veegde hebben we strategisch bij het hek gelopen daardoor konden we bij alle andere teams nog foto’s maken en pitstops Ferrari zien. Na afloop nog kartwedstrijd gezien op de startgrit met F1 coureurs tegen oud voetballers.

Vrijdag vroeg naar circuit, dat was nog niet open, pas half uur voordat vrije training begon. Ook nog tassencontrole, hele lange rij want er waren maar 3 beveiligers aan het werk de rest keek toe. We kwamen net als veel anderen dus te laat op de tribune, eerste minuten gemist. Tweede vrije training lekker in de zon op andere tribune gekeken, ‘s avonds net op tijd in hotel voor de regen los barstte.

Morgen kwalificatiedag, hopelijk is het circuit tijdig open. Ook moeten we weer slim zijn bij tassencontrole. Flesjes mogen alleen zonder dop mee, waarom is een raadsel. Donderdag hadden we dus beiden 2 flessen zonder dop erg onhandig. We hebben nu het systeem om de flessen te laten zien zonder dop, en de doppen te verstoppen in onze tassen dan kun je ze later weer terug doen. Tot nu toe komen we er mee weg, sommige flessen onderin de tas vinden ze ook niet, hopelijk blijft dit goed gaan. Raar gedoe zeker omdat een man op de tribune later fruit met een scherp mes zit te snijden, lijkt me veel gevaarlijker om mee te mogen nemen.

Maar goed, het houdt ons lekker bezig. We hebben het weer erg naar onze zin, uitgebreidere verhalen volgen dus nog.

Chantal