Konijn.reismee.nl

Blackpool dag 3

Vanmorgen was het druk in de ontbijtruimte, we moesten in de bar wachten tot er een tafel vrij was. Daarna wel weer lekker genoten van een Engels ontbijtje. Met de tram naar de Blackpool Tower gegaan. Na een 4D show ga je met een liftje omhoog en kun je over Blackpool uitkijken. Je kan ook op een glasplaat staan en dan recht onder je naar beneden kijken. Best eng. Ook kun je nog via smalle trappen naar boven en buiten kijken. Het uitzicht over zee is erg mooi.

Als we weer beneden zijn gaan we even in het zonnetje zitten. Op het strand staan de bekende Blackpool ezeltjes waar je een ritje op kan maken, dat slaan we over. Om 12 uur gaan we in de Blackpool Tower naar de Ballroom. We hebben daar een high tea gereserveerd. De zaal in lopen is echt leuk, er zit een man op een orgel te spelen en wat voornamelijk oudere dansstellen, we denken van een dansschool, dansen over de vloer.

De zaal is erg mooi en je zit met te high tea ook echt op de dansvloer. Je mag 90 minuten blijven zitten om de high tea te doen, en ondertussen kun je naar de dansende paren kijken. Je mag zelf ook mee doen, maar gezien het niveau is het handig als je er ook echt iets van kan. De thee en lekkernijen smaken goed. Het is een verzameling van sandwiches, een pastei, scones en taartjes. Met de name de taartjes zijn overheerlijk. Hadden ze de hele etagère mee mogen vullen. We gaan daarna nog boven op het balkom kijken, echt alles is in oude stijl. Hartstikke leuk om dit bezocht te hebben.

Daarna lopen we wat door het centrum, lopen hier en daar een winkel in. Over de boulevard gaan we terug lopen naar het hotel. De zon brand aardig, maar het is goed uit te houden. We bezoeken ook 2 keer een pier. Beiden hebben een enorme kermis erop staan, de attracties slaan we over. Wel bezoeken we de arcade hallen, daar kun je allerlei spellen doen tegen een kleine bijdrage.

Wij vinden het vooral leuk om met muntjes van 2 pence nog meer muntjes en kleine prijsjes proberen te winnen in van die munten schuifkasten. Bij 1 van de machines komen er tickets uitrollen, we winnen er 10 en die kunnen we dan inruilen voor een rolletje snoep. Later bij een andere hal winnen we een sleutelhanger. De muntjes ben je kwijt maar daar heb je wel een hoop lol voor en dus kleine prijsjes.

In het hotel hebben we kleine maaltijdjes gegeten op de kamer. Van die kant en klare potjes waar alleen warm water bij moet. Na de uitgebreide high tea hadden we niet veel trek meer in een grote maaltijd. Na het eten nog terug gelopen naar de boulevard en een rondje gelopen langs het pretpark dat we morgen gaan bezoeken.

Chantal en Edwin