Konijn.reismee.nl

Blackpool dag 1

Vandaag zijn we naar Blackpool gereisd via de luchthaven van Manchester. Bij Easyjet voor het eerst Speedy boarding geboekt, en dat is erg handig. Als eerste het vliegtuig in en uit, geen gedoe met in de drukte wachten. De darter Michael van Gerwen was ook aan boord, zat schuin voor ons. Bij de lange rij voor de douane stond hij net achter ons, voornamelijk over voetbal te praten.

Wij gingen vanaf de luchthaven met de stoptrein naar Blackpool. Het was erg druk omdat ze maar 2 treinstellen ipv 4 gebruikten. Een deel van de treinreizigers leek al behoorlijk dronken qua gedrag en herrie. In Blackpool eerst een broodje gegeten bij Subways. Toen met de tram naar ons hotel gegaan. Edwin bedacht gelukkig op tijd dat de trams ook wel links zouden rijden net als de rest van het verkeer, anders hadden we voor niks staan wachten.

De rit over de boulevard was wel leuk omdat je meteen langs alle attracties komt. Blackpool ziet er wel behoorlijk vervallen uit, oude pandjes, roest, lege panden etc. maar oogt toch als een typisch Engelse badplaats. In het hotel krijgen we zomaar een upgrade en daardoor een hele mooie kamer met een leuk zitje erbij. Het uitzicht is top, we hebben allemaal achtbanen naast de kamer staan van Pleasure Beach. De houten achtbaan komt echt vlakbij net als het treintje.

Via het hotel kun je gratis een kijkje in het pretpark nemen. Voor de attracties moet je betalen, maar we gaan maandag een armband halen waarmee je de hele dag alle attracties mag doen. Vandaag dus alleen even gekeken. We waren hier 16 jaar geleden ook en veel attracties staan er nog steeds, wel wat verouderd.

Na een rondje wandelen door het park gaan we naar een supermarkt om even wat boodschapjes voor op de kamer te halen. Een wandeling van een half uur, op de terug weg gegeten bij een pub. Heerlijke fish & chips en Gamon steak voor Edwin. Daarna over de boulevard terug naar het hotel. Waar we thee op de kamer kunnen drinken want heel fijn in Engeland is er altijd wel een waterkoker en thee op de kamer. Er liggen zelfs koekjes bij, ideaal.

Morgen gaan we naar de andere kant van de boulevard, onder andere naar Sea Life waar Edwin gaat snorkelen in een aquarium.

Chantal en Edwin