Konijn.reismee.nl

Dubai dag 1

Maandag om 22 uur vertrokken met een mooi toestel van Emirates naar Dubai. Eerst op Schiphol nog lekker gegeten, en 'meegegeten' met een Chinese meneer die achter ons in de rij stond bij inchecken. Hoe vies kun je een broodje kauwen, heel vies dus. Omdat we online hadden ingecheckt mochten we gelukkig weg uit de lange rij, en konden we snel door de douane.

Na de broodjes kroket en hamburger was het even wachten, eenmaal aan boord was het een flinke wandeling naar rij 40, echt een groot vliegtuig waarmee we vlogen. Entertainment systeem was top, en we hebben ook nog een beetje kunnen slapen. Daarnaast was de stewardess zo vriendelijkRond half 8 plaatselijke tijd konden we het vliegtuig uit. Een lange wandeling volgde naar de douane. Daar verliep alles vlot.

Het ophalen van de auto ging niet zo snel, ze hadden het gereserveerde model niet klaar staan. Een andere auto was wel mogelijk maar dat wilden we niet. Na veel heen en weer praten en telefoontjes konden we de gereserveerde auto toch krijgen als we een uurtje wilden wachten tot deze er zou zijn. Dat hebben we maar gedaan, ontbijtje gegeten, geld gepind en weer terug gelopen. De auto in niet zo mooie bruine kleur is lekker groot, en alle koffers kunnen er makkelijk in.

Meteen een ritje gemaakt naar het strand, even door de zee gewandeld en wat foto's gemaakt met de Burj Al Arab op de achtergrond. Daarna doorgereden naar een winkelcentrum de Ibn Battuta mall voor een lunch bij de Mac. Buiten is het wel warm maar bewolkt, dus we lopen nog een rondje indoors door het winkelcentrum. Lekker overdadig versierd in allerlei landenstijlen.

Na 14 uur konden we ons hotel in. Het appartement is nogal groot, echt geweldig. Grote slaapkamers en verder een hele grote woonkamer, het geheel is groter als ons huis. In de woonkamer is er een soort panoramaruit en heb je aan alle kanten uitzicht op de skyline of het Dubaiaanse achterland. Daarnaast is het uitzicht geweldig op de wolkenkrabbers tegenover ons en een klein meertje voor de deur. Ook een klein balkonnetje is aanwezig dus het voelt echt wel luxe.

Voor het avondeten naar de Emirates Mall gereden. Verkeerd rijden is vandaag echt een dingetje, eerst onderweg naar het hotel ging het niet makkelijk met het vinden van de juiste afslagen. Nu in de spits kunnen we niet meer invoegen op de afslag naar de Mall. Een rondje over verschillende omwegen volgt. Na wat extra rijtijd toch aangekomen op de bestemming. Even gekeken bij de skibaan en een deel van de presentatie met pinguïns gekeken.

De Ihop zit vlak naast de skibaan, dus de keuze voor eten is snel gemaakt. Marjolein en Chantal gaan voor een stapeltje pannenkoeken met kaneel / New York cheescake met aardbeien. Het gaat niet helemaal op maar lekker is het wel. Edwin neemt een lekker broodje vlees, kaas en wat andere dingetjes en patat, dat smaakt ook heerlijk.

Na de Mall bekeken te hebben, gaan we boodschappen doen in de megagrote supermarkt. We halen voornamelijk spullen voor het ontbijt dat we in onze eigen keuken kunnen maken. Daarnaast zijn de potten Amerikaanse pindakaas voor thuis alweer ingeslagen. De supermarkt is heel groot met eten en daarnaast spullen variërend van electronica tot Kerstversiering.

Met de boodschappen terug naar de auto. De rit terug naar het hotel verloopt via een niet geplande toeristische route, want deelnemen aan het plaatselijke verkeer is best lastig soms, zeker als de route niet helemaal duidelijk is. Dat zal vanaf morgen waarschijnlijk wel beter gaan, als we de weg beter kennen.

Op de kamer nog even de verlichte skyline bekeken op het balkon, erg mooi. Nu nog wat internetten, en na deze lange dagen maar eens op tijd slapen.

Chantal, Edwin, Marjolein