Konijn.reismee.nl

Op naar Luxemburg

Vandaag begonnen aan onze 18 daagse trip door Europa. Via België naar Luxemburg, dan door Frankrijk, Duitsland en Zwitserland naar Noord-Italië. Dan een paar dagen in Oostenrijk, om via Duitsland weer naar Nederland terug te keren.

Doel vandaag was Luxemburg. Weinig verkeer op de weg dankzij de 2e Pinksterdag. Het eerst gedeelte over de snelweg is echt heel saai, pas als we richting Ardennen gaan valt er wat te zien. In Namen maken we een korte stop voor een steile klim naar een Citadell. Vanaf daar mooi uitzicht over een rivier en het stadje. Ook even een klein rondje door een straat naar een pleintje gemaakt. Het is erg warm en zonnig hier, hadden we niet verwacht.

Daarna een toeristische weg gevolgd langs een spoor, een beekje en heuvelachtige bossen. Volgende korte stop was in Dinand. Een beetje langs de rivier en over een brug gewandeld. Je kon ook met een kabelbaan naar boven om weer een Citadell te bekijken. Dat hebben we niet gedaan, want dat vonden we duur ten opzichte van de mate waarin we er interesse in hadden.

Op weg naar de auto belde het hotel, om naar onze aankomsttijd te vragen. Vandaag is er niet de hele dag iemand aanwezig, dus de sleutel werd in een bruine envelop in de brievenbus gestopt. Lijkt wel of we aan een speurtocht mee doen.

Daarna volgde een lange rit over de snelweg naar ons hotel in Dudelange in Luxemburg, vlakbij de Franse grens. Regen onderweg, het is wisselvallig weer. Na wat rondjes rijden, besloten we maar even voor de deur onze spullen uit te laden, aangezien er geen parkeerplaats vrij is. Een eind lopen vanaf het hotel is er wel plek, dus dat moet dan maar. Hotelkamer is erg basic, en ik denk dat dit het laagste bed ooit is met doorzak matras dat gaat vast heerlijk slapen.

Qua eten werd het erg moeilijk, bijna niets is open met Pinksteren ook geen supermarkten. We zijn doorgereden naar Luxemburg stad. Ook daar alles dicht, wel mooi uitzicht op een vallei met soort kasteel. Uiteindelijk zagen we een restaurant van Vapiano. Meteen een parkeerplek gezocht, want behalve de hamburgertenten is er niets open. Edwin kiest een pizza en Chantal gaat voor de bolognese pasta, erg lekker allemaal. Daarna terug naar het hotel gereden, morgen moeten we weer ver rijden, door 4 landen naar Bazel.

Chantal en Edwin